Shopify har den 1. august lavet en større ændring i, hvordan betalingsudbydere bruger deres platform. Det påvirker MobilePay og de betalingsudbydere, der bruger det. Det har været varslet i noget tid, hvorfor man muligvis også har fået besked om dette fra sin betalingsudbyder og Shopify allerede tilbage i foråret.
Det sker fordi, at Shopify er i gang med nogle gennemgående forandringer i, hvordan 3. parts betalingssystemer fungerer på deres platform. Og her kan man som webshop komme i klemme, da Shopify som en Canadisk virksomhed ikke tilbyder betaling med MobilePay – det skal man bruge en 3. part til.
I den anledning har vi hos Provi erfaret, at butikker der er koblet op på bl.a. QuickPay, Epay og Bambora skal rettes til for, at butikken stadig kan modtage betalinger. Det inkluderer samtlige betalingsmuligheder der udbydes via tjenesten – for eksempel for QuickPay påvirker det både kort- og MobilePay Betalinger.
Læs yderligere omkring ændringen fra Shopify’s side hér: https://community.shopify.com/c/payments-shipping-and/upcoming-changes-to-third-party-payment-providers/td-p/1582501
Står du med problemet og har behov for hjælp eller spørgsmål om, hvad du nu skal gøre? Så kan du kontakte Provi’s Reklamebureau.