fbpx

Bliv set på Google

Google behandler over 3,5 milliarder søgninger om dagen i 2022.¹

Search Engine Marketing (SEM)

Google er en del af dagligdagen for de fleste mennesker. Derfor er det også vigtigt at din virksomhed er til stede på Google, at den er tilgængelig og at dit indhold er opdateret. Mange virksomhedsejere ved dog ikke hvordan de bør eksponere deres virksomhed på Google og oftest stiller de spørgsmålet: Hvordan kommer vi i toppen af søgeresultaterne?

Svaret på det konkrete spørgsmål er det marketingtiltag som vi i daglig tale kalder SEM.

SEM eller Search Engine Marketing (søgemaskine markedsføring) er en betegnelse for hhv. SEO og SEA.

Google New Logo
Google search on a laptop

Search Engine Optimization

SEO

Search Engine Optimization (Søgemaskineoptimering) er det der skaber organisk eksponering i Googles søgeresultater. Det vil sige at du ikke skal betale markedsføring til Google for at folk kan finde din hjemmeside når de søger efter de nøgleord, som du rangerer på.

Google efterstræber altid at give brugeren den bedst mulige oplevelse. Derfor vil Googles algoritme altid prioritere at vise det resultat, som Google vurderer, er mest relevant i forhold til det søgte.

Google crawler din hjemmeside
Googles algoritme har til opgave at afkode din hjemmeside og dit indhold, således at algoritmen forstår hvad din hjemmeside handler om – og det er her SEO bliver essentielt. Vi optimerer din hjemmeside via SEO, så det bliver nemmere for Google at associere de rigtige søgeord og dermed de rigtige brugere. Optimering kan ske gennem tekstoptimering, metatekster og opdatering af interne og eksterne links m.m.  

Search Engine Advertisement

SEA

Search Engine Advertising (søgemaskineannoncering) er derimod betalt markedsføring. Alle virksomheder med en Google konto har mulighed for at annoncere på Google via deres program Google Ads.

Bare rolig – Det er ikke dem med det største budget som opnår mest eksponering
Google Ads benytter en optimeringsscore til at vurdere hvilket resultat der er mest relevant for brugeren. Dermed er Google Ads også for de mindre virksomheder, som får mulighed for at konkurrere med de store spillere på markedet, uden at være nødsaget til at skulle vende hver en øre.

Med Google Ads har I…

  • Mulighed for selv at beslutte hvad ét klik er værd for jeres virksomhed.
  • Mulighed for at benytte billedmateriale, videomateriale, Google Shopping eller blot gode tekster.
  • Mulighed for at optimere time for time, så I ikke skal vente på gennemgangsprocesser, når der sker ændringer i jeres virksomhed.
Google search on a laptop

Email: eel@provi.dk

Tlf. +45 54 86 06 04

Mobil. +45 30 60 52 34

Billede af Emil, medarbejder hos Provi
Få en snak med...
test