Foråret er en vigtig periode for mange webshops og virksomheder med online markedsføring – det er ofte hér vi markerer starten på en ny salgssæson, og det betyder (forhåbentligt) øget efterspørgsel. For at sikre, at din virksomhed er klar til forårets shoppe-sæson i 2025, er her nogle væsentlige forberedelsestiltag:
1. Forbedr din online tilstedeværelse
Sørg for, at din webshop er opdateret med aktuelle billeder, produktbeskrivelser og priser. Overvej at implementere et mobilvenligt design, hvis det ikke allerede er på plads, da ca. 60-70% af besøgende på hjemmesider i dag kommer via deres smartphones.
Du kan også overveje at producere video-indhold, der kan vises på jeres hjemmeside og sociale medier. Video-indhold behøver i dag ikke være kæmpe produktioner med store budgetter. Alt efter branchen kan det endda sælge bedre med “low-res” video optaget på en mobiltelefon, da det kan føles mere personligt for modtageren. Har du behov for lidt inspiration til video-indhold, kan du læse mere hér.
2. Optimer din hjemmesides SEO-strategi
Kan folk finde dine produkter, når de søger efter dem? Kommer din hjemmeside først, når man søger på produkter som du forhandler? Ser søgeresultaterne indbydende ud? Alt dette og mere kan hjælpe med at sørge for, at potentielle kunder vælger lige netop din webshop til.
I dag kan pengene være godt givet ud ved, at man bruger AI til at bygge søgestrategier. Det kan spare en masse skrivetid, skabe hurtigere resultater og mindst af alt automatisere processen.
I Provi har vi både erfaring og værktøjer til, at inkorporere AI ind i din hjemmesides SEO-rutiner. Kontakt os i dag for at få en gratis SEO-rapport, så får du hurtigt de første tiltag der vil kunne hjælpe med jeres synlighed. Hvis du gerne vil læse mere om automatisering af SEO kan du læse en lignende case fra Novicell hér.
3. Planlæg målrettet online markedsføring
Har ud en reel strategi for online markedsføring? Hvis ikke, kan du lave et par tiltag der vil gavne jer resten af året.
Udvikl kampagner, der fokuserer på forårets temaer og højtider -men forbered også materiale til sommer, efterår og vintersæsonen allerede nu. Brug e-mailmarkedsføring, sociale medier og andre kanaler til at nå ud til din målgruppe med relevante tilbud og nyheder. Personlig markedsføring i form af nyhedsbreve er stadig en af de mest pris-effektive værktøjer i forhold til at fastholde og få tilbagevendende kunder.
Hvis du står tilbage med en masse spørgsmål omkring online markedsføring er det helt forståeligt – vi hjælper gerne med forståelsen og strategien.