Et værktøj med mange muligheder
Som værktøj giver Google Ads en lang række muligheder for at promovere din virksomhed og sørge for at den bliver fundet af relevante kilder. Der er mange muligheder når man bruger Google Ads. Podcasten Marketingbrief giver nogle metoder til at få endnu mere ud af din annoncering på Google og få flere resultater:
- Implementering af serverside tagging via Google Tag Manager: Ved implementering af serverside tagging, sporer Marketingbrief 20-40% mere omsætningsværdi. Det er en metode der er billig at implementere og den kan være med til at give et klart indblik i hvordan du gør leads til konverteringer.
- Hvis du sælger dine produkter eller ydelser online, kan du benytte dig af værktøjer som Profitmetrics til at gå fra ROAS (Return on Advertising Spend) til POAS (Profit On Ad Spend). Det betyder at du kan justere dine bud efter de kampagner der skaber den største profit for dig – det er ikke nødvendigvis dem der skaber den største ROAS.
- Arbejder du med leads med henblik på at få udfyldt en kontaktformular, men ikke nødvendigvis måler slutværdien, kan du benytte offline tracking til at skyde faktisk omsætningsdata ind i Google Ads. Det betyder at du kan måle hvor meget omsætning du har fået ud af et konkret antal udfyldte kontaktformularer.
- På Facebook kan du ved hjælp af Advantage+ skelne mellem de penge du har brugt på hhv. nye og eksisterende kunder. Det samme er muligt i Google Ads, hvor du kan uploade dine kundelister. Du kan både byde højere og lavere for eksisterende kunder, men du har også mulighed for at optimere dine kampagner til kun at levere nye kunder, så du har en mulighed for at få mere ud af deres livstidsværdi til din virksomhed. Dette kan være meget relevant i specifikke markeder.
Kunne du tænke dig at vide mere om hvordan du kan få mere ud af din Google annoncering?
Kontakt Emil Lohse på 30 60 52 34 eller eel@provi.dk
Kilder:
https://ads.google.com/intl/da_dk/home/faq/faq/
https://marketingbrief.dk/podcast/4-tekniske-metoder-til-at-fa-mere-ud-af-google-ads/