Google har lavet et skriv om hvordan AI kan være med til at hjælpe bureau med at optimerer deres markedsføring, budgetter og kundeindsigt.
Når AI bruges til sit fulde potentiale, kan det bruges til at løse mange forskellige former for udfordringer, heriblandt nogle af de udfordringer der kan være ved digital markedsføring.
De fleste i markedsføringsbranchen kender nok allerede til nogle af de kampagnetyper og indstillinger der giver AI en stor del af styringen. Google Ads har ”Smart-kampagner” og ”Performance Max” og Meta skubber deres ”Advantage+” indstillinger. Her bruges Googles og Metas AI til at finde frem til hvilke personer der vil skabe mest værdi for kampagnerne.
Provi har selv eksperimenteret meget med ”Performance Max” for at finde værdierne ved at bruge Googles kunstige intelligens til at forudsige algoritmer og platformeffektivitet. Vi har gennem Performance Max været med til at skabe utrolige rækkevidder på vores kampagner, samt fået nogle nye indsigter i vores kunders målgrupper.
Med den stigende interesse og udvikling inden for AI, er vi sikre på at der snart vil komme drastiske ændringer til kampagneoptimering samt opsætning.
Det er ikke usandsynligt at vi går en tid i møde, hvor det bliver vigtigt at kunne arbejde side om side med kunstig intelligens for at få det bedste udbytte af fremtidige kampagner.
Kunne du godt tænke dig at hører mere om fremtidens markedsføring?
Så giv os et kald.
Kilde: Dave Tan, (2023), https://www.thinkwithgoogle.com/marketing-strategies/automation/agency-ai-guide/