Det er ikke længere en nyhed, at e-handlen i Danmark, men også verdenen over, gjorde et kolossalt ryk i forbindelse med Corona-pandemien. Flere fysiske butikker og virksomheder opstartede deres digitaliseringsproces, og for mange medførte det, at en online tilstedeværelse og identitet blev en prioritet.
Denne tendens forsætter – og det skyldes sandsynligvis den enorme succes, som mange virksomheder oplevede under pandemiens højtryk. Forbrugerne har ændret shoppingvaner og præferencer, og disse er nærmest umulige at imødekomme ved kun at være tilgængelig offline.
PartnerMedier er en af de virksomheder, som har offentliggjort statistik over disse adfærdsændringer, som pandemien har medført. De beretter i samarbejde med Shipmondo om at
– HJEMMELEVERING ER ET HIT
Hjemmelevering som leveringsform har haft en fremgang på hele 8%, hvis man sammenligner 2020 med året forinden.
– FLERE ORDRE I WEBSHOPS
Shipmondo skriver, at de har oplevet, at der er i ugerne efter første nedlukning i marts 2020, kom en stigning på 82% flere ordre.
– FLERE TRANSPORTØRER
47% af de webshops som Shipmondo har adgang til tilbyder minimum 2 transportører i checkout.
Det er derfor usansynligt, at vi er færdige med at drive virksomhed online.