reklamebureau.

En oase af kunst

Fra gallerioversigt til moderne webshop – en digital transformation af Galleri Syd

Galleri Syd har siden 1987 været en vigtig destination for kunstelskere på Falster. Galleriet er forankret i Cobra-gruppens spontane og farverige udtryksformer og rummer værker af både danske og internationale kunstnere. I 2022 overtog Familien Stein galleriet fra Hanne Heimburger, og driver det i dag med stort fokus på udvikling og modernisering – uden at miste galleriets kunstneriske ånd.

Galleri Syd har til huse i den mere end 100 år gamle skolebygning i Sønder Alslev på Falster. Her bydes besøgende velkommen i farverige omgivelser, både fysisk og nu også online gennem en webshop med højformatsbilleder. Galleriets udstillinger skifter løbende og spænder over både separate og grupperede ferniseringer.

Kunstsamlingen omfatter værker af anerkendte kunstnere som Frank Paul, Gunleif Grube, Asger Jorn og Yoshio Nakajima. I webshoppen kan man finde et bredt udvalg af malerier, skulpturer, brugskunst og keramik – og naturligvis opleve endnu flere værker ved et besøg i galleriet.

case billede

... ligger [øverst] placeret ved søgninger ...

Vores opgave blev at digitalistere Galleri Syd, nærmest fra bunden. Det startede med at gennemgå en fysisk liste med omkring 1.000 værker –  den skulle systematiseres, og hvert værk gives et unikt nummer. På den måde fik vi et egentlig overblik over, hvad der indgik i galleriets samling.

Dernæst gik projektet på at få taget højkvalitetsbilleder af samtlige værker og oprettet samlingen i et betalingssystem. På den måde kunne vi viderebygge siden fra en oversigt, med dele af galleriets kunst, til en moderne webshop med fuld funktionalitet. Målet var at skabe en platform, hvor kunsten både kunne opleves og købes online – uden at gå på kompromis med galleriets unikke atmosfære.

Opgaver og løsninger:

  • Digitalisering af samlingen:
    Vi sørgede for, at hele Galleri Syd’s samling blev nummereret og fotograferet, så det kunne indgå i en webshop og findes nemt i forbindelse med salg og køb. I dag er der en fast proces for nye værker, hvor de tildeles et unikt nummer, fotograferes, oprettes i kassesystem og lægges klar på webshoppen.
  • Webdesign og udvikling:
    Vi skabte et nyt visuelt udtryk, som afspejler Galleri Syds farverige og kreative univers. Den nye hjemmeside fungerer som en fuldt integreret webshop med betalingsløsning, fragtmodul og kunstneriske produktkategorier. Vi understøtter også et produkt-feed, som kan vise galleriets værker på Facebook, Google mm.

  • SEO-optimering:
    Vi udviklede dedikerede kunstner-kategorier med fokus på søgemaskineoptimering og gode tekster. Resultatet er, at Galleri Syd i dag ligger højt (og i nogle tilfældet øverst) placeret på Googlesøgninger for de udstillede kunstnere.

  • Marketingmaterialer:
    Ud over hjemmesiden producerer vi løbende markedsføringsmaterialer til nyhedsbrev, sociale medier, print og informationsmateriale målrettet turisme. Som et udsøgt hotspot for turister, skal Galleri Syds materialer også være tilgængelig på flere sprog, her understøttes engelsk og tysk.

  • Sociale Medier og direkte markedsføring:
    For at vedligeholde kontakten til de loyale gæster i galleriet står vi for en aktiv tilstedeværelse på Facebook og Instagram, med både kampagner og organisk indhold. For de meget dedikerede følgere kommer der også et regelmæssigt nyhedsbrev, som tages godt imod og bruges flittigt til at følge med i bl.a. ferniseringer og nye kunstnere.

Løbende udvikling

I dag drives Galleri Syd som en integreret del af Provi.

Det betyder også, at vi selv står for produktion af markedsføringsmateriale i alle afskygninger. Fra plakater og opslag i forbindelse med ferniseringer til stemnings- og kunstervideoer, der kan figurere på kunstnernes egne sider eller som del af deres udstilling.

Værker fra Galleri Syd udstilles flere steder i Guldborgsund. Herunder i Provis kontorer, på Nykøbing Sygehus og i TH House of Fashion and Art. Galleri-bilen kører også fast med leverancer til potentielle kunder, der foretrækker at se kunsten i deres egne omgivelser før de beslutter sig for et køb.

Alt sammen for at give den bedst mulige kunstoplevelse for besøgende, uden at slække på kundeoplevelsen for dem, der hellere vil se og bestille kunst på en webshop.

Se flere cases

corina_extended
Billede Katinka
image001
IMG_7946
Nadia
Zuzanna Billede (002) (2)

KONTAKT OS

Få en snak med...
test