reklamebureau.

Historik

Gaver & Stil er en webshop med stor kærlighed til danske designklassikere. Udgangspunktet for webshoppen er en gaveshop med mærkevarer i høj kvalitet med et personligt islæt. Samtidig skal siden fremtidssikres i form af et unikt logo og en stærk visuel identitet.

På den tekniske side har vi haft fokus på brugervenlighed i form af nem oprettelse og håndtering og ordrebehandling af produkter. Kort sagt skal siden have et flot og unikt visuelt udtryk, hvor de tekniske features sikrer brugervenlighed for både virksomheden og kunden. En anden vigtig del af opgaven var at fremtidssikre webshoppen med de bedste forudsætninger for integrationer med relevante leverandører til både betalingsløsninger, kassesystemer, regnskabssystemer mv.

Selve opgaven

Baggrunden for Gaver & Stils henvendelse hos Provi var, at de ønskede at deres digitale udtryk skulle matche deres sortiment og deres værdier omkring deres kundeservice, og matche deres vision om at blive danskernes foretrukne webshop til gaveindkøb. Samtidig ønskede de hjælp til markedsføringen af den nye webshop på de sociale medier.

Det var vigtigt at den nye webshop ikke ’bare’ blev en flot hjemmeside, men at nye webshop kunne tilbyde noget ekstraordinært, som differentierer dem fra deres konkurrenter, og hvor de kan bevare en nærhed med kunderne, selvom betjeningen sker digitalt.

gaver_og_stil_facebook_light
Pricerunner for Gaver og Stil

... kunden får en mere personlig betjening i webshoppen ...

Nærvær på nettet

For at skabe et personligt og nærværende islæt på siden, tog vi udgangspunkt i hele idegrundlaget bag webshoppen, nemlig at den skal være et sted hvor man kan købe sine gaver til både mænd og kvinder.

I samarbejde med Gaver & Stil har vi skabt muligheden for at kunderne kan vælge at få deres gaver pakket ind. Kunden får en mere personlig betjening i webshoppen, og har også mulighed for at vælge et tillykke kort, hvor man selv kan forfatte teksten til kortet, således at pakken er klar til at blive givet væk, når den ankommer til posthuset, eller vælge at sende pakken direkte til gavens modtager.

  • Integration af fuldt varesortiment – overførsel af varedata fra tidligere webshop, hvilket betyder tidsbesparelser for kunden i selv at skulle sidde og overføre varer fra den ene side til den anden, i 2 forskellige systemer.
  • Mulighed for integration af regnskabs – og kassesystemer m.v.
  • Oprettelse og tilpasning af billeder i webshoppen

SoMe – lancering og kampagner

Sideløbende med den nye webshop, havde Provi i samarbejde med Gaver & Stil et stort fokus på at lancere Gaver & Stil på de sociale medier. Provi stod for at tilpasse de sociale mediesider til den nye visuelle identitet og design, og udarbejde en lanceringsplan for dette.

I Lanceringsplanen havde vi fokus på at tiltrække følgere på Facebook og Instagram med henblik på at skabe troværdighed til webshoppen. I den første måned i lanceringen, opnåede Gaver & Stil at få mere end 10 gange så mange følgere på de sociale medier end de tidligere har opnået. Den store vækst af nye følgere er kommet på baggrund af en konkurrence i forbindelse med lanceringen. Konkurrencen skabte interaktion og omtale af Gaver & Stil. Konkurrencen var nem at deltage i, hvilket betød at der var interaktion fra hver 4. person der så kampagnen.

Vi benyttede os af Facebook annoncering til at sprede budskabet omkring åbningstilbuddene i den nye webshop. Selvom vi havde lanceret et helt nyt design og visuel identitet, blev der hurtigt skabt troværdighed omkring webshoppen, og flere påskeprodukter blev udsolgt.

Gaver & Stil har hurtigt skabt en visuel profil på de sociale medier, og tilbagevendende kunder i webshoppen.

Vi arbejder fortsat sammen med Gaver & Stil omkring deres sociale medier, og vi producerer fortsat indhold til de sociale medier, sideløbende med at vi arbejder med at opskalere webshoppen og skabe salg igennem andre medier.

 

PriceRunner

PriceRunner er blevet de fleste danskeres fortrukne tjeneste, når de skal tjekke priser og hjemmesider, og undgå fælder i en konkurrencepræget forbrugerjungle.

Som ny webshop med en ambition om at nå ud til designinteresserede forbrugere i hele Danmark, var det oplagt at komme på PriceRunner. Med en favorabel opstartsaftale, blev Gaver & Stil tilmeldt. Vi oprettede et automatisk feed, og på de produkter hvor Gaver & Stil var billigst, blev de således vist øverst på listen på PriceRunners side.

Resultatet af tilmeldingen til PriceRunner var overvældende. Med over 400 produkter og over 800 klik på de første 14 dage, blev der travlt på webshoppen. PriceRunner er kendt for at have en høj konverteringsgrad, og det var også tilfældet for Gaver & Stil.

Den gode aftale med PriceRunner har vist sig yderst effektiv, og bruges stadig til at og få et øget antal klik på hjemmesiden og øge salget på de produkter hvor de er billigst især. Tilmeldingen til PriceRunner giver også den fordel, at man får et vigtigt indblik i konkurrenternes priser, og dermed også en indikation på hvilke produkter det giver bedst mening at konkurrere på.

Gaver og Stil eksempel på side
gaver_og_stil_logo_backdrop
Pricerunner for Gaver og Stil

Email: tsb@provi.dk

Tlf. +45 54 86 06 04

Mobil. +45 31 41 32 84

Therese Brorsen

Se flere cases

blf_logo
image
logo_bg
praestekilde
fodboldoerne-logo
vps_logo

KONTAKT OS

Få en snak med...
test